Ilavská 25-ka 2017

6. 5. 2017

ilavska-25-ka.jpgTuristický pochod - Ilavská 25-ka
XXXIV. ročník

Klub slovenských turistov Tuláci Ilava s podporou mesta Ilava organizuje dňa 6. 5. 2017 už v poradí XXXIV. ročník turistického pochodu Ilavská 25-ka.

Voľba jednotlivých trás je prispôsobená turistickej verejnosti, kde si svoje nájdu rodiny s deťmi, priemerne zdatní turisti alebo milovníci náročných pochodov.

vapec--h.-poruba--nizsie-osada-smrckovci-z-vlcinca.jpgTrasy sú situované v Strážovských vrchoch a prechádzajú viacerými turisticky atraktívnymi vrcholmi s krásnymi výhľadmi (Sokol, Vápeč, Vlčinec, Rohatá skala). Trasy sú vedené po turistických značených chodníkoch a chodníkoch značených miestnou značkou.

Štart aj cieľ sa nachádza v mestskej časti Skala, pri pohostinstve „u Muflóna“ (cca 1,5 km od autobusovej zastávky Ilava – stred, 2 km od vlakovej stanice smer Prievidza).

Štart - Pohostinstvo u Muflóna

Termín :   sobota 6. máj 2017

Štart :   6:00 – 10:00

Uzávierka tratí :   18:00

Štartovné :   dospelí 1 €, členovia KST a deti do 15 rokov 0,50 €

Trasy :   50 km, 25 km, 15 km, 8 km

50 km trasa sa z technických dôvodov ruší

50 km - Trasa Ilavskej 50-ky vedie po žltej značke cez vrchol Sokol (K1) do osady Háj. Následne pokračuje po zelenej značke cez Malé a Veľké Košecké Podhradie do sedla Mraznica.
V sedle sa stáča doprava po žltej značke cez Rohatú skalu (K6) do obce Mojtín. Odtiaľ trasa vedie po modrej značke smer Zliechov, kde sa napája na červenú turistickú značku "Cesta hrdinov SNP" smer Srvátková lúka, až cez sedlo Palúch na Vápeč (K2) - vrchol s krásnym kruhovým výhľadom.
Z Vápča po modrej značke cez Hornú Porubu do osady Smrčkovci. V strede osady doľava po miestnej modrej značke na vrchol Vlčinec (K3). Za Vlčincom sa miestna modrá značka opäť stretáva s modoru značkou a pokračuje po nej vpravo po križovatku s miestnou žltou značkou, ktorá nás cez sedlo nad Iliavkou a vrchol Starého Hája privedie do cieľa.

Trasa je veľmi náročná, s približným stúpaním 2800 metrov, vhodná len pre zdatných turistov s dobrou kondíciou.

25 km - Trasa vedie po žltej značke cez vrchol Sokol (K1), osadu Háj na križovatku s modrou značkou nad Hornou Porubou. Odtiaľ po modrej značke na Vápeč (K2) - vrchol s krásnym kruhovým výhľadom.

Trasa je náročná, s približným stúpaním 1550 metrov.

15 km - Trasa vedie po žltej značke cez vrchol Sokol (K1) do osady Háj, tu sa trasa stáča doprava po miestnej zelenej značke cez osadu Štyri Lipy do sedla nad Iliavkou. V tomto sedle nastáva zmena smeru a to doprava po žltej miestnej značke vedie cez vrchol Starého Hája (K5) do cieľa.

Trasa je mierne náročná, s približným stúpaním 650 metrov.

8 km - Trasa vedie Iliavčanskou dolinou na Krásnu hôrku (K4) a odtiaľ vedie po miestnej modrej značke cez Sedličnú horu a Batinu do cieľa.

Táto trasa je vhodná pre rodiny s malými deťmi.